Size: large
Type: image

Fyll opp kaffekoppen og bli med på et matnyttig frokostwebinar som forteller deg hvordan din bedrift kan bruke strategisk historiefortelling som kommunikasjonsgrep. Her får du oppskriften på årets Grønt Grep–kampanje, en kampanje som både gir intern og ekstern synlighet og en mulighet til å fortelle om egne klimatiltak på en troverdig måte.
Program:
- Introduksjon og tilbakeblikk på fjorårets kommunikasjonskampanje Grønt Grep: Hvordan kommuniserte virksomheter sitt klimaarbeid?
- Erfaringer rundt klimakommunikasjon fra Klimapilotene v/ Julie Marie Følstad, tidligere klimapilot og klimabok-forfatter
- Hvordan kommuniserer Oslo om klima? v/ Birgitte Elise Bøen, kommunikasjonssjef i Klimaetaten i Oslo kommune
- Slik forteller du en god historie v/ Anders Bølling, skapermaur i Red Ant
- Panel og spørsmål til innlederne
- Hvordan kommunisere om klima? – En praktisk guide v/ Berit Høisen, nasjonal prosjektleder i Klimapartnere
Moderator er Berit Høisen.
Mer om Grønt Grep
Scope 3-utslipp, altså de indirekte utslippene fra verdikjeden – utgjør ofte mesteparten av en virksomhets fotavtrykk. Likevel er de vanskelige å få øye på. Ikke minst er det vanskelig å fortelle om gode tiltak bedriften har gjort eller ønsker å gjøre, uten at det fremstår som regelrett skryt.
Grønt Grep er stafetten der bedrifter deler sine konkrete tiltak for å kutte indirekte utslipp – og utfordrer andre til å gjøre det samme. I fjor nådde vi ut til over en million på LinkedIn. I 2025 tar vi stafetten enda et skritt videre.
Bli med i Næring for klima!
Næring for klima er Oslo kommunes klimanettverk for næringslivet. Mens noen av nettverkets møteplasser er kun for partnere, har vi fagforum som er åpne for alle interesserte virksomheter. Les mer om Næring for klima.